Az első méterek

Az első méterek

Szerző: holvezessek.hu

Fotó: BMW

2015. február 14. 23:43

 

Elérkezett a BMW vadonatúj, versenypályára épített GT nagyágyújának első zabolátlan edzésideje: január utolsó napján a BMW dingolfingi létesítményének aszfaltcsíkján lépett először színre a BMW M6 GT3, amellyel 2016-tól országos és nemzetközi szériákban, illetve klasszikus hosszú távú futamokon állnak majd rajthoz a bajor gyártó színeiben versenyző csapatok.

A versenyautó szombat délután pontban 14 órakor, történetében most először gurult ki a garázsból, Jörg Müller (német) BMW-pilótával a volánja mögött, akivel ezáltal újabb mérföldkövéhez érkezett a BMW M6 GT3 fejlesztése.

„Hatalmas pillanat ez mindazok számára, akik intenzív munkával, lelkes odaadással dolgoztak a BMW M6 GT3 fejlesztésén az elmúlt hónapok során” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt. „Ez a versenyautó négy keréken egyesíti mindazt a tapasztalatot és szaktudást, amit az elmúlt években a hosszú távú futamokon és a GT szériákban szereztünk. Zökkenőmentesen, a tervezett munkamenet szerint haladunk a fejlesztéssel, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ban egy ütős, minden tekintetben versenyképes géppel érkezünk meg a versenypályákra. Mindazonáltal rengeteg munka áll még előttünk, de megragadnám az alkalmat, hogy ezúton is köszönetet mondjak mindenkinek, aki kiveszi a részét ebből a fantasztikus projektből” – fogalmazott az igazgató.

Jörg Müller módfelett izgatottan várta az új versenyautó első szabadtéri debütálását. „Leírhatatlan pillanat, amikor besétálsz a garázsba és megpillantod ezt az elképesztően gyönyörű autót. Roppant büszke vagyok, hogy én tehettem meg vele az első kilométereket. Jóllehet, ez természetesen még csak egy kezdeti teszt volt, mégis minden rendben, problémamentesen működött. A motor pedig lenyűgöző: erőteljes és nyomatékos, ami nagyon fontos egy ilyen autónál. Biztos vagyok benne, hogy a BMW Motorsport a BMW M6 GT3 személyében egy fantasztikus versenyautót kínál majd ügyfeleinek” – nyilatkozta a BMW német versenyzője a szombati első teszt után.

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó

A BMW M6 GT3 fejlesztési munkálatai terv szerint haladnak. A versenyautót az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor versenypályára hangolt változata mozgatja, szárazteknős kenési rendszerrel és több mint 500 lóerős teljesítménnyel, amely kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúllyal párosul. A BMW M6 GT3 többek között hatsebességes szekvenciális verseny váltóművet és erőteljes motorsport elektronikát is kapott, miközben karosszériájának légellenállási együtthatóját a BMW szélcsatornájában optimalizálták.

Az ideális alapot kínáló BMW M6 Coupé-t a BMW Motorsport mérnökei aprólékos munkával fejlesztették a BMW M6 GT3 versenyautóvá. A tökéletes versenyautó megtervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban legyen a volán mögött, annak érdekében pedig, hogy a BMW M6 GT3 a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa sofőrjének a különféle versenysérülések ellen, a BMW Motorsport saját fejlesztésű biztonsági cellát gyártott le a modellhez, amely a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel és az FIA jóváhagyását élvezi. A mérnökök ezen felül nagy hangsúlyt fektettek a hatékonyságra, az egyszerű karbantartásra és a megbízhatóságra, amely különösen fontos tényező egy 24-órás versenyen.

Szólj hozzá a cikkhez!

 

Toyo Tires Saisonfinale, Red Bull Ring (A)

.

Program:

szeptember 26., szombat

08:00 Időmérő 1

14:20 Verseny, 15. forduló

bővebben

szeptember 27., vasárnap

10:15 Időmérő 2

15:35 Verseny, 16. forduló

bővebben

Hátralévő idő:

Közelgő események